„Laboratoria Przyszłości”

„Laboratoria Przyszłości”

„Laboratoria Przyszłości” to innowacyjna inicjatywa w dziedzinie edukacji, która ma na celu wprowadzenie zaawansowanych technologii i nowoczesnych narzędzi do procesu nauczania, realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jej jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Głównym celem projektu jest stworzenie nowoczesnej przestrzeni edukacyjnej, w której uczniowie mają możliwość rozwijania umiejętności z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i sztuki. Projekt ma na celu zachęcenie uczniów do kreatywnego myślenia, eksperymentowania i rozwiązywania problemów. Drukarki 3D są jednym z kluczowych narzędzi wykorzystywanych w „Laboratoriach przyszłości”. Umożliwiają one tworzenie trójwymiarowych modeli przedmiotów na podstawie cyfrowych projektów. Uczniowie mogą projektować własne modele, eksperymentować z różnymi materiałami i drukować swoje pomysły w fizycznym kształcie. W ramach projektu, dzięki dofinansowaniu szkoły, zakupiono drukarkę 3D typu Adventurer 4. Jest to popularny model, znany z dobrej jakości druku oraz szerokiego zakresu możliwości tworzenia różnorodnych przedmiotów. Dzięki temu nauczyciele i uczniowie mieli dostęp do nowoczesnego narzędzia, które umożliwiało realizację ich pomysłów. W dobiegającym końca roku szkolnym korzystaliśmy z wyżej wymienionej drukarki 3D w ramach zajęć lekcyjnych. Uczniowie mieli okazję poznać programy do tworzenia projektów w tym platformę Tinkercad. Działania te miały na celu wprowadzenie innowacyjnych technologii do procesu nauczania i stymulowanie kreatywności uczniów. Dzięki drukarce 3D, uczniowie mieli możliwość tworzenia własnych projektów, a także drukowania pomocy edukacyjnych z gotowych baz darmowych projektów. Drukarka 3D była używana jako narzędzie do realizacji różnorodnych zadań. Uczniowie mieli okazję zaprojektować i wydrukować modele, które zilustrowały konkretne pojęcia z nauki np. model na którym tłumaczyliśmy twierdzenie Pitagorasa, pojawiły się także siatki graniastosłupów, które mogliśmy składać do trójwymiarowej formy a także najczęściej spotykane w zadaniach kąty – których modele przyczyniły się do rozpoznawania ich rodzajów. Pośród projektów wydrukowanych na naszym sprzęcie znalazł się też szkolny pupil – zielona, ruchoma jaszczurka. Oprócz drukowania pomocy dydaktycznych, drukarka umożliwiła nam stworzenie nagród dla uczestników konkursu biblijno-mitologicznego jaki to miał miejsce ostatnio w naszej szkole. Uczniowie otrzymali unikalne, spersonalizowane statuetki, które będą trwałą pamiątką ich osiągnięć. W ramach tworzenia sztuki użytkowej odświeżone zostały breloki do wszystkich sal i pomieszczeń znajdujących się w szkole. Zastąpiliśmy ich tradycyjne formy niepowtarzalnymi, kolorowymi, nowymi brelokami, które stały się nie tylko praktycznymi przedmiotami, ale także elementem artystycznym, który wprowadził dodatkową estetykę do szkolnej przestrzeni. Ze względu na długi czas drukowania brył naszą pracę rozkładamy na etapy. W tym półroczu powstało wiele projektów, które zostaną zrealizowane dopiero po wakacjach. Oczywiście, wszystkimi się pochwalimy 😀

Tekst i zdjęcia: Pani Anna Nazarewicz

6 komentarzy

  1. … [Trackback]

    […] Information to that Topic: szkola-lancuchow.pl/laboratoria-przyszlosci-2/ […]

  2. … [Trackback]

    […] Read More here on that Topic: szkola-lancuchow.pl/laboratoria-przyszlosci-2/ […]

  3. … [Trackback]

    […] Read More here to that Topic: szkola-lancuchow.pl/laboratoria-przyszlosci-2/ […]

  4. … [Trackback]

    […] Read More on to that Topic: szkola-lancuchow.pl/laboratoria-przyszlosci-2/ […]

  5. … [Trackback]

    […] Here you will find 42516 additional Info to that Topic: szkola-lancuchow.pl/laboratoria-przyszlosci-2/ […]

  6. … [Trackback]

    […] Find More here on that Topic: szkola-lancuchow.pl/laboratoria-przyszlosci-2/ […]

Możliwość komentowania została wyłączona.

EnglishGermanPolishUkrainian
Skip to content