” Moje sposoby na dobry dzień”

Trzeci dzień naszej szkolnej przygody z ogólnopolską inicjatywą „Tydzień Dobrych Relacji i Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej oraz Tydzień Zdrowia Psychicznego” upłynął pod hasłem: „Moje sposoby na dobry dzień”.
Już od rana, podczas apelu szkolnego, dyrektor szkoły – pani Jolanta Wójcik – oraz pedagog szkolny – pani Iwona Szuplewska – rozpoczęły dzień krótką rozmową z uczniami o tym, co sprawia, że czujemy się lepiej, jak drobne gesty wpływają na nasze samopoczucie i jak możemy świadomie poprawiać jakość swojego dnia. Spotkanie szybko przerodziło się w wymianę pomysłów, które były kontynuowane podczas zajęć z wychowawcami, rozmów z nauczycielami oraz w czasie przerw międzylekcyjnych.
Tego dnia odbyły się również warsztaty tematyczne prowadzone przez specjalistów szkolnych. Pani Katarzyna Kondracka – pedagog specjalny – pracowała z uczniami klasy 5, a pani Iwona Szuplewska – pedagog szkolny – z klasą 8. Spotkania przebiegały pod hasłem: „Znaczenie dobrych relacji dla zdrowia psychicznego. Co tworzy, a co niszczy dobre relacje”. Uczniowie zastanawiali się, co daje im radość i siłę oraz jak świadomie dbać o swoje relacje. Podkreślono, że każdy z nas ma wpływ na atmosferę wokół siebie – na to, jak inni się czują, jak postrzegają siebie i czy z uśmiechem przychodzą do szkoły.
W czasie dyskusji okazało się, że sposoby na dobry dzień są bardzo różnorodne. Dla jednych to szczera rozmowa z przyjacielem, dla innych – ruch na świeżym powietrzu, wspólna zabawa, słuchanie muzyki, chwila ciszy albo ulubiona książka. Wielu uczniów wskazało także, że życzliwość, uśmiech i bezinteresowna pomoc drugiej osobie potrafią poprawić dzień nie tylko nam samym, ale również osobom w naszym otoczeniu.
Efektem akcji był wspólny plakat, na którym uczniowie zapisali swoje sposoby na poprawę nastroju. Pojawiły się na nim optymistyczne hasła, takie jak: „Przytulić rodziców”, „Dobrze się wyspać”, „Zjeść dobre śniadanie”, „Gimnastyka”, „Zabawa ze zwierzętami”. Powstało w ten sposób dzieło pełne kolorów, uśmiechów i pozytywnej energii.
Dzięki tej aktywności uczniowie uświadomili sobie, że każdy może mieć realny wpływ na swoje samopoczucie oraz że wspólnie możemy tworzyć atmosferę wsparcia, otwartości i życzliwości w naszej szkole.
Trzeci dzień akcji przyniósł wiele radości, inspiracji i nowych pomysłów – a przede wszystkim pokazał, że dobry dzień zaczyna się od małych gestów, codziennych czynności i pozytywnego nastawienia.































